SRH University
Professor

Prof. Dr. Kerstin Mayhack

Program Director Systemic Counseling and Management, M.A.

About me

About me

Prof. Dr. Kerstin Mayhack has been working at the SRH University of Applied Sciences for Health since October 2023. She is Professor of Social Work and heads the "Systemic Counseling and Management" course.

Kerstin Mayhack has been self-employed in her own practice as a systemic counselor and therapist since 2009. She works with individuals and couples and supports them in times of change and crisis. Kerstin Mayhack also works with groups as a process facilitator and trainer (e.g. in daycare centers, with school social workers, with integration facilitators). She specializes in self-care, mindfulness and stress prevention. Her focus is on a holistic view of people. She works with various mindfulness-based and systemic methods, essential oils and the use of the body.
body.

After studying educational science and completing her doctorate in developmental psychology, Prof. Dr. Kerstin Mayhack worked on various university and educational projects (e.g. University of Erfurt, University of Jena, German Children and Youth Foundation).

Excerpt

I have contributed to these publications



  • Weber-Liel, D., Mayhack, K., Noack, P. & Kracke, B. (2019). Netzwerke für Bildungsübergänge - Übergangskonferenzen für Kinder und Jugendliche mit Förderbedarf. In A. Sasse, B. Kracke, S.
    Czempiel & S. Sommer (Hrsg.). Schulische Inklusion in der Kommune, S. 281-290. Münster: Waxmann.
  • Kracke, B., Mayhack, K., Noack, P. & Weber-Liel, D. (2019). Übergangskonferenzen – Eine Praxishilfe zur individuellen Übergangsgestaltung in Kindergarten und Schule. Weinheim und Basel: Beltz. Weber-Liel, D., Mayhack, K., Kracke, B. & Noack, P. (2018). Runde Tische für Inklusion – Übergangskonferenzen zur Unterstützung von Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf, ihren Eltern und Lehrkräfzen. Prävention und Gesundheitsförderung, 14(1).
  • Mayhack, K. (2011). Gemeinsam auf dem Weg zum Beruf. Interven􀆟on zur Förderung berufswahlrelevanter Kompetenzen von Schülern durch den Elterneinbezug in die Schule. Unveröffentlichte Dissertationsschrift, Universität Erfurt
  • Mayhack, K. (2011). Lei􀆞aden für eine partnerscha􀅌liche Elternarbeit. Materialband zum Thüringer Bildungsplan für Kinder bis 10 Jahre, hrsg. Vom Ministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur
  • Mayhack, K. & Kracke, B. (2010). Unterstützung der beruflichen Entwicklung Jugendlicher: Der Beitrag von Lehrern und Eltern. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, Heft 4-2010, S. 397 -411

Learn more about our wide range of study programmes
Whether full-time or working while studying. Small or big city. Discover our study programmes at 18 modern campuses.