SRH University
Professor

Prof. Dr. Ute Kahle

Studiengangsleiterin Soziale Arbeit, Professorin für Soziale Arbeit

About me

About me

Dresden School of Management, Professor for Social Work

Teaching assignments at universities in Germany.

  • Freelance lecturer and lecturer at the Humboldt University of Berlin, Department of Rehabilitation Sociology and Vocational Rehabilitation;
  • Berlin: German University of Applied Sciences for Health and Sport, Social Work and Sport
  • FH Erfurt, Bachelor's degree programme: Management and Leadership in Childhood Education, here: Quality Management

Managing Director of GIBB gGmbH, further education and training for specialists and managers in disability care/social work

Dissertation: Inclusion, Participation and Disability: Challenges and Perspectives of the Transformation Processes of Disability Care Organisations from an Institutional Perspective

Academic assistant at the Faculty of Special Education, Department of Education for Disability and Disadvantage.

Part-time PhD programme in Diaconal Sciences and Diaconal Management at the Wuppertal/Bethel University of Applied Sciences
 

Training manager, education officer and lecturer at Johannes-Diakonie Mosbach/ supra-regional rehabilitation centre/complex facility

Specialist teacher for economics and education, Berufsförderungswerk Goslar/vocational rehabilitation centre

Studium der Erziehungswissenschaften an der Universität Hildesheim (Prof. Dr. Hubertus Kunert)

Branch manager of further education and training at the Stübler Private Academy, Wolfsburg

Honorary activities as a course instructor in the field of adult education

Studied Business Administration at the FHW Berlin, International Business Studies at the Hansehoogeschool in Groningen, ERASMUS scholarship holder

Vocational training as a wholesale and foreign trade clerk

Excerpt

I have contributed to these publications

2024
Digitale Teilhabe und personenzentrierte Technologien im Kontext von Menschen mit Behinderungen

Lebenshilfe-Verlag, 1. Auflage 2024, 234 Seiten ISBN: 978-3-88617-231-3

2019
Inklusion, Teilhabe und Behinderung. Herausforderungen und Perspektiven der Transformationsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe aus institutioneller Sicht

Lebenshilfe-Verlag, 1. Auflage 2019, broschiert, 560 Seiten ISBN: 978-3-88617-223-8

2019
Transformationsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe aus institutioneller Sicht: Forschungsbeitrag zum Diakoniewissenschaftlichen Programm des IDM

Bethel 2019

2019
Veränderungsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe: Herausforderungen und Perspektiven der Transformationsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe aus institutioneller Sicht: Die Managementperspektive.

Beitrag für die 53. Arbeitstagung der Sektion Sonderpädagogik in der DGffi 2018, hrsg. von Rieken, Gabriele, Bad Heilbronn 2019

2019
Change Processes in Diaconic Organisations for People with Disabilities

in: Journal for the Study of Christian Social Practice, Oslo 2019

2018
Herausforderungen und Perspektiven der Transformationsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe.

in: Kampmeier, Anke (Hrsg.): Tagungsband zum Symposium Exklusiv Inklusiv. Inklusion kann gelingen. Fors chungsergebnisseund Beispiele guter Praxis, Neubrandenburg 2018, 85-94

March 2018
Einrichtungen der Behindertenhilfe im Wandel. Chancen und Grenzen der Transformationsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe aus institutioneller Sicht.

in: Behindertenpädagogik 3/2018, 234-253

2018
Organisationen der Behindertenhilfe im Wandel-Inklusion als Expansionsmodell

in: Feyerer, Ewald (Hrsg.): IFO Tagungsband 2017, Bad Heilbronn 2018, 265-273

April 2017
Veränderungsprozesse von Organisationen der Behindertenhilfe

in: TEILHABE 4/2017, 162-168

2015
Inklusion, Ökonomie und Sozialpolitik: Der Blick auf die Ressourcen, in: Herausforderungen Inklusion. Theoriebildung und Praxis.

hrsg. von Schnell, Irmgard, Bad Heilbronn 2015, 157-165

February 2012
Übergänge in der Beruflichen Rehabilitation - Probleme und Chancen. Gelingensbedingungen für inklusive Bildung in Baden-Württemberg- auf dem Weg zur inklusiven Bildung.

in: Behindertenpädagogik 2/2012, 143-155

2006
Gelingensbedingungen für Bildung 2020 in Baden-Württemberg- auf dem Weg zur inklusiven Bildung.

in: bwp@spezial5, Hochschultage Berufliche Bildung, Nürnberg 2011

Learn more about our wide range of study programmes
Whether full-time or working while studying. Small or big city. Discover our study programmes at 18 modern campuses.