Professor for Internationales Hotelmanagement, Head of Internationales Hotelmanagement (Dual) and Global Hospitality Management
E-Mail: | [email protected] |
Phone: | +49 351 40761745 |
Professor for Internationales Hotelmanagement, Head of Internationales Hotelmanagement (Dual) and Global Hospitality Management
E-Mail: | [email protected] |
Phone: | +49 351 40761745 |
2022 - Present
Chair Working Group of International Tea Tourism
2021 - Present
Founding Chair European Tea Culture Research Circle
2019 - 2022
Institute of Global Hospitality Research (IGHOR), Managing Director
2018
Dresden School of Management, Professor of International Hotel Management
Sowie Studiengangsleiter in den Programmen:
November 2017
Dresden School of Management, lecturer of International Hotel Management
2015 - 2018
Promotion zum Dr.phil. bei Prof. Dr. Andreas Kagermeier, Universität Trier.
Titel: "Interdependenzen und Erfolgsfaktoren von Kooperationsmodellen zwischen Hotelketten und Hochschulen"im Bereich Freizeit- und Tourismusgeographie, FB VI
2013 - 2017
Deutscher Bundestag, Berlin, personal adviser to a member of parliament
2011
STRATEGIE Bohne – consulting for the hotel industry, Berlin
2008 - 2011
Kempinski AG, München, Director Apprenticeship Management and University Relations
2004 - 2008
Hotelverband Deutschland (IHA), Berlin, Economic Adviser
1999 - 2004
Universität Trier and EM Strasbourg Business School (Grand Ecole), Studies in Business Administration (B.A. and M.A.), majors: Politics and international management Degree: Diplom - Kaufmann (Master) in 2004
1999
Kempinski Hotel President Wilson, Geneva/Switzerland Receptionist and shiftleader Reception
1996 - 1999
Kempinski Hotel Taschenbergpalais, Dresden, Apprenticeship as hotel specialist
2023
Monographs and contributions to books
Maßnahmen zur Attraktivitätssteigerung der Hotellerie als Wunscharbeitgeber. In H. Bohne (Hrsg.). Arbeitswelt Hotellerie - Erfolgreiche Fachkräftegewinnung, kooperative Führungskultur und nachhaltige Personalentwicklung. Erich Schmidt Verlag, S. 325-330
Arbeitswelt Hotellerie - Erfolgreiche Fachkräftegewinnung, kooperative Führungskultur und nachhaltige Personalentwicklung. Erich Schmidt Verlag
2022
Monographs and contributions to books
Vink, L., Kappert-White, A., Bohne, H. (2022). Cultural heritage and tourism: Friesland tea. In L. Jolliffe (Hrsg.), Routledge Handbook of Tea Tourism. Routledge
Bohne, H. (2022). Internal Branding. In: D. Buhalis (Hrsg.), Encyclopedia of tourism management and marketing. Edward Elgar Publishing, pp. 749-751
Bohne, H. (2022). Cooperative Hotel HR Management. In D. Buhalis (Hrsg.), Encyclopedia of tourism management and marketing. Edward Elgar Publishing, pp.625-628
Bohne, H. (2022). Hotel HR Strategies. In D. Buhalis (Hrsg.), Encyclopedia of tourism management and marketing. Edward Elgar Publishing, pp. 595-598
Bohne, H. (2022). Tea consumption heritage. In D. Buhalis (Hrsg.), Encyclopedia of tourism management and marketing. Edward Elgar Publishing, pp. 335-337
Bohne, H. (2022). Tea ceremonies. In D. Buhalis (Hrsg.), Encyclopedia of tourism management and marketing. Edward Elgar Publishing, pp. 331-335
Contribution to business journals
Bohne, H. (2022): Teegenuss als Zeremonie – Kulturelles Erbe zwischen Tibet, Chile und Ostfriesland, in: Journal Culinaire – Kultur und Wissenschaft des Essens, Edition Wurzer & Vilgis, No. 35/2022 Camellia sinensis, pp. 38-44
2021
Monographs and contributions to books
Bohne, H. (2021). Keys to Success: Connective Structures for Educational Innovations in the Hotel Industry. In M. A. Gardini & M. C. Ottenbacher & M. Schuckert (Hrsg.): The Routledge Companion to International Hospitality Management. Routledge
Contribution to peer-reviewed journals
Bohne, H. /Jolliffe, Lee (2021). Embracing Tea Culture in Hotel Experiences. In Journal of Gastronomy and Tourism, Volume 6, Numbers 1-2, December 2021, pp. 13-24(12)
Bohne, H. (2021). Uniqueness of tea traditions and impacts on tourism: The East Frisian Tea Culture. In International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, special issue: Opportunities and Challenges at the Connection of Coffee, Tea, and Tourism, Vol. 15 No. 3, August 2021, pp. 371-383
Bohne, H. (2021). Kooperative Bildungsstrukturen zwischen der Hotellerie und der Wissenschaft als Erfolgsmodelle für Arbeitgebermarkenbildung und Mitarbeitergewinnung. In Die Unternehmung, Swiss Journal of Business Research and Practice, Themenheft “Managing experimental co-creations in cooperative networks – Learnings from tourism”, 75. Jahrgang, 01/2021, pp. 76-95
Bohne, H. (2021). Recruiting for luxury: Case studies of luxury hotel brands and their co-operative activities for recruiting. In Research in Hospitality Management, special issue: Luxury, 11:1, March 2021, pp. 45-51
Contribution to business journals
Bohne, H. (2021): Berufsprofil Human Resource Manager/in, in: V. Borkmann/W. Bauer: FutureHotel Employee Profiles, Fraunhofer Verlag, Stuttgart, pp. 205-207
DEHOGA Sachsen/Straub, M./Freyer, W./Bohne, H. (2021): Leitfaden zur Fachkräftesicherung und Steigerung der Arbeitgeberattraktivität im Gastgewerbe für den Landkreis Sächsische Schweiz-Osterzgebirge, DDV/adprint, Freita/Bannewitz
2019
Monographs and contributions to books
Bohne, H. (2019). Kooperationsorientiertes Personalmanagement für die Hotellerie. De Gruyter Oldenbourg Verlag
2018
Monographs and contributions to books
Bohne, H. (2018). Innovative Netzwerke für erfolgreiche Personalarbeit in der Hotellerie: Kooperationen zwischen Hotelketten und Hochschulen. In. T. Ehlen & K. Scherhag (Hrsg.): Aktuelle Herausforderungen in der Hotellerie. Innovationen und Trends (= Schriften zu Tourismus und Freizeit, Band 22). Erich Schmidt Verlag
Contribution to peer-reviewed journals
Steinhauser, Carolin/Bohne, H. (2018). Multi Channel Strategy: An empirical and theoretical analysis of online distribution channels in the hospitality industry. In Journal of Tourism Research, Volume 19, June 2018, pp. 107-122
2017
Contribution to business journals
Bohne, H. (2017): Kapitel Arbeitsmarkt, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2017, S. 170-189
2016
Contribution to business journals
Bohne, H. (2016): Kapitel Arbeitsmarkt, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2016, S. 172-189
October 2024
2015
Contribution to business journals
Bohne, H. (2015c): Erwartungen der Generation Y, in: YOUCA Österreich – Das Karrieremagazin, Ausgabe 01/2015, pp. 12-14
Bohne, H. (2015b): Kapitel Arbeitsmarkt, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2015, pp. 166-185
Bohne, H. (2015a): Kommentar zum Personalmanagement, in: Harvard Business Manager, Ausgabe 07/2015, p. 87
2014
Contribution to business journals
Bohne, H. (2014): Kapitel Arbeitsmarkt, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2014, pp. 152-167
2013
Monographs and contributions to books
Bohne, H. /Luthe, M. (2013). Aus Theorie und Praxis - Lebendige Ansätze für nachhaltige Mitarbeitergewinnung der europäischen Hotellerie. In M. A. Gardini & A. Brysch (Hrsg.): Personalmanagement im Tourismus: Erfolgsfaktoren erkennen - Wettbewerbsvorteile sichern. Erich Schmidt Verlag
2008
Contribution to business journals
Bohne, H. (2008): Kapitel Konjunktur, Angebot und Nachfrage, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2008, pp. 5-45
2007
Contribution to business journals
Bohne, H. (2007): Kapitel Konjunktur, Angebot und Nachfrage, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2007, S. 5-43
2006
Contribution to business journals
Bohne, H. (2006): Kapitel Konjunktur, Angebot und Nachfrage, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2006, S. 5-34
2005
Contribution to business journals
Bohne, H. (2005): Kapitel Konjunktur, Angebot und Nachfrage, in: Hotelverband Deutschland (IHA) e.V.: Hotelmarkt Deutschland 2005, pp. 5-30